onsdag 25 april 2012

Det här med namn

Min kompis A och jag har en lustig... erfarenhet kan man nog kalla det. Vi hr namn som förföljer oss! Nu kan man tro att vi har träffat, dejtat och varit ihop med en massa män. Det har vi inte. Men visst har det funnits fler man bara gillat istort än som man gått vidare med liksom.

Iallafall: Om killen heter Peter eller Magnus - då är det förmodligen så, att det är nån som A kan vara intresserad av! Från skolåldern till nu så har det varit några Peter som flukturerat och nån mer allvarligt, likaså Magnus. Sen nån enstaka med nåt annat namn.

I mitt fall heter flera Niklas! Jag har varit gift med en Niklas, hade en flinga med en Niclas - till jag kom på han var gift. Väldigt väldigt förtjust i en Nicklas, han fick mig att börja tro på kärleken igen efter ett svek. Sen har det varit en till Niclas som inte var så bra att kyssas och en Nicholas som hade väldigt fina bruna ögon. Det är så pass att OM jag blir lite intresserad av nån, tex när man är ute på något, så nästan fnittrar jag till om han presenterar sig med "Niklas".

Det kan ju även bero på att Peter, Magnus och Niklas är några av våra mest vanliga namn. Helt enkelt. Magin borta... *suckar*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar