torsdag 12 juli 2012

Raggningsrepliker

Så här inför helgen så kan det ju vara bra att träna lite på såna. Jag är helt hopplös på att ragga. Inte tar jag tillfällena heller, som kanske möjligen inte var tänkt som att ragga på mig men där jag ändå borde liksom visat min .... villighet typ. Som i förrgår när den där fina dansken med tatueringarna blev nyfiken vems hundbur som stod i hallen hos min kompis. Den var min. ÄR min. Han ska visst ut på semester med sin hund, som är betydligt större än min. Så jag sa typ så. Din hund är nog för stor för den buren.

Men HALLLLLÅÅÅÅÅÅ!!!! Jag skulle ju tagit CHANSEN! "Jag kan följa dig så kan vi se om hunden får plats i den" "Du kan låna buren så kommer du upp till mig när du använt den färdigt, det är bara 58 mil" "Klart du ska låna buren!!". Allt hade ju varit bättre än: Din hund är nog för stor. Det finns ju skohorn!! Och den kanske kunde snurra ihop sig till en liten boll och tänk om den varit helt jättenöjd med en lite för liten bur!

Nå. Ni ser. Helt hopplös är jag. Därför fick jag lite raggningrepliker i mail av en vän, så jag kan öva innan jag ska ut imorgon:

Ursäkta mig, jag har visst tappat mitt telefonnummer, kan jag få ditt?

Jag hörde att din mun smakar vin.... och jag vill bli full.

Alla dessa kurvor och jag som inte har några bromsar

Ursäkta mig men gick inte vi på olika skolor tillsammans?

Tror du på kärlek vid första ögonkastet eller måste jag gå ett varv till?

Här har du 500 kr, sup till jag är snygg.

Jag ville bara ge dig nöjet att nobba mig så kom igen och säg nej!

Jag heter (ditt namn). Bara så du vet vad du ska ropa hemma hos mig.

Om jag följer med dig hem behåller du mig då?

Säg mig min ängel, hur såg himlen ut när du lämnade den?

Dina föräldrar måste ha varit tjuvar för någon har stulit stjärnorna och du har fått dem till ögon...

Nu kan jag dö lycklig för jag har sett en del av paradiset.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar