tisdag 14 augusti 2012

Första ögonkastet

Jag har aldrig trott på det. Kärlek vid första ögonkastet. De jag älskat har jag känt länge innan kärleken slagit rot. Första ögonkastet- sånt romantiskt fjoll liksom.

Till nu. Jag vill berätta om magi:)

Jag har träffat någon. Som fick ångra sig och sen ångra sig igen. Som får mig att skratta som ingen annan. Och det var magi när vi sågs. Kärlek vid första ögonkastet är att ta i men inte har det varit mycket tvekan.

Jag såg honom i dörröppningen till utestället vi möttes på. Jag stod på dansgolvet och jag bara sögs till hans utstrålning. Så såg han mig och jag lovar, jag är det läckraste han nånsin sett;) han såg ut att vilja vräka undan folk för att nå mig och han gav mig en blick modigare än nåt jag sett och jag... flirtade skamlöst... Men han såg ung ut och jag lät honom inte komma nära. Dessutom var jag så nöjd att vara själv ju;). 2 öl senare tänkte jag inte helt så utan sa till min kompis att jag skulle bräda tjejen han dansade med. Moget? Hell no!! Men det är vad jag gjorde. Och han gav mig ingen chans att ångra mig.

Därefter går våra historier isär. Jag säger att jag hade fullt sjå att hålla hans 17 händer i styr. Han hävdar att jag ville släpa med honom ner mot ån och ha sex. Och vi lägger till nåt nytt varje gång vi pratar om det;)

En vecka senare sågs vi igen. Några underbara timmar på tuman hand där vi käkade ute, pratade i massor. Kramades en del med men skildes åt helt kysskt. Jag var helt övertygad om att vi hade nåt bra på G och därför blev jag mer än förvånad när han ångrade sig.

Men sen ångrade han sig igen. Har förklarat utan försvar. Och efter en hel del prat insåg jag att det nog är för bra för att missas, så jag gick med på att träffa honom en stund. Några timmar. Som blev till den mest underbara helgen i mitt liv.

I tidigare förhållanden har jag känt en nervositet i början. Tvekat och tvivlat ibland. Här finns bara ömsesidig glädje och längtan. Han är underbar och jag vill inget annat än träffa honm snart snart igen:)

2 kommentarer:

  1. Men vad roligt ! Stort grattis och jag håller både tummar och tår för din skull. För det är fantastiskt med kärleken ! // Syster K

    SvaraRadera