söndag 12 augusti 2012

Skit i listan

I början av bloggen nämnde jag min vän As och min lista över allehanda kriterier som en potentiell ny man måste uppfylla. Här beskrevs den i förkortad form men i verkligheten var det ungefär ett hundratal punkter, där att ifrån längd, kroppsform, skodon, alkoholvanor och storlek avhandlades.

Jag vill bara en gång för alla säga detta: skit i listor! Den enda för mig berkligt vettiga punkten är: singel. Hur länge den singeltiden varat betyder nada. Allt annat med. Får personen ditt hjärta att sjunga och du ser och känner att han känner likadant så... Ta för fan inget CV, för ärligt: vill du veta vad exen tycker om honom? Det finns ju en anledning till attdet är slut! Kör på bara, lev här och nu med det ni har just nu och tids nog vet ni om det var en flinga eller om det är personen ni ska möta pensionen med.

Låt kärleken blomma helt skamlöst och utan eftertanke. Du känner det du känner. Våga vinn. Livet är här och nu, ingen vet för hur länge. Träffar du en -60 cm lång Lilla Fridolf som får dig att må bättre än någon annan så leta inte efter en Johnny Depp. Du vet inte hur nästa kärlek kommer att se ut, så är det. Men han kommer att lukta gott. Eller hon kommer det. Feromonerna styr det.  Så skit i de där listorna. Gå på känn. Låt hjärtat blomma. Tillåt dig vara lycklig  om du får chansen, även om kanske livet blir lite komplicerat för att alla önskemål inte uppfylldes. Att älska och att älskas är viktigt. Kanske är det det som är meningen med livet. Åsså att jobba ibland då;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar