torsdag 30 augusti 2012

Love when you are ready

Not becauce you are lonely.

Mm, det är så det ska vara:) vänta in på att bli redo att möta kärleken, forcera inget. När det händer så händer det.

Efter ett kraschat förhållande i slutet av november -10 så ställde jag mig helt sonica utanför allt vad socialt liv heter. Jag umgicks med mina barn, mig själv och hade kontakt med mina vänner. Min huvuduppgift blev att hitta igen mig i det kaos som var, och därifrån sakta börja tycka om mig själv, för den jag är och den jag blivit men också för den jag en gång var.

Det tog tid. Det var vingligt. Men oj så glad jag är att jag gav mig den tiden.

När min nya förälskelse säger: jag älskar att du är så stark, att se att du är en sån som alltid klarar dig - då blir jag stolt över mig. Ja jag klarar mig! Ja jag är stark! Men jag välkomnar kärlek och tvåsamhet, för det är så jag vill leva mitt liv:)

Jag är redo nu:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar