fredag 27 april 2012

Inte va så kräsen

Det är inte ofta man får höra det, men det händer.

´"Du får inte vara så kräsen!!"

Jo-o! Det får jag visst det. Faktiskt, så är nu det viktigaste tillfället i livet att var kräsen! För vad är alternativet liksom? Ska jag välja "bra nog"? "Duger"? "Snäll med barnen?"

Nä, jag vill faktiskt ha kvitter i magen, rodnande kinder, längtan att bara höra hans röst. Jag vill ha dunder och brak och änglasång. Så jo jag tänker vara kräsen.

Nu spelar det tänket inte så himla stor roll, för det är då fanken ingen uppsjö att bara välja och vraka ur heller så! Ifall nån nu trodde det!

Som en vän sa: Ibland räcker det med att det är nån som luktar gott. Men man hittar fanken inte ens det...

2 kommentarer:

  1. Klart att man ska vara kräsen... man vet ju vad man vill ha.. och ska inte nöja sig med mindre. (Då hade man kunnat fortsätta att hänga ihop med gubben..;)

    http://skild.blogg.se/

    SvaraRadera
  2. Ja då hade man ju kunnat fortsätta där man var en gång om man inte var så kräsen:) Ska spana in din blogg, kul!!1

    SvaraRadera