torsdag 26 april 2012

Träningsstatus

Jag har glömt en viktig punkt i det kommande CVt har jag fått veta! Och jo men jag kan känna att det har sin plats och då vill jag såklart dryfta det här med.

Träningsstatus! Jättebra tänkt, för som tex min kompis Å som är den enda jag känner som gjort en svensk klassiker. OM hon var singel, så är det klart att hon vill träffa någon som har ett intresse för träning och som förstår hennes behov av det. Likaså är det ju för mig, som rör mig bara så där till vardagsbehov och när piskan ligger på liksom... Jag vill ju varken träffa någon som bara ligger på sofflocket, eller någon elitidrottare. Nån som förstår!

Med i det där träningsstatuset så kan det finnas punkter så som maxpuls, personbästa på milen, ev märke på den cykel man har, maxvikt i bänkpress och om man har tagit simborgarmärket. Jag har det. I högstadiet tror jag.

Någonstans i anslutning till träningsstatus kan man även har "midje-stuss kvot", som ju också ger en hint om hur vältränad en person är samt hur stor riskfaktorn för en framtida hjärtinfarkt är.

Nu är det ju en smula missvisande, för en vältränad person kan ju faktiskt vilja ha en lite mullig person vid sin sida. Visst? Jag hoppas då fanken det!! Själv är jag tvärtom. Jag är mullig men nja, jag föredrar en skapligt vardagstränad man. Eller smal. Eller småmullig. Ok, helst inte fet iallafall. I övrigt kan jag nog tänka mig det mesta när jag tänker till...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar