onsdag 25 april 2012

Rimligt avstånd

En vän som läste bloggen påpekade att bland fem i topp av viktiga punkter så borde rimligt avstånd vara med. Ok, min blogg, mina punkter! Det kommer på nr 6 faktiskt. Just för att "rimligt" är lite luddigt. Ett tag tänkte jag att 10 mil kan ju funka. Bra väg, inga fartkameror: ja men då tar det ju bara en timme att köra. Det kan man fixa både morgon och kväll om det kniper. Men sen tänkte jag slitage på bilen, ökade reparationskostnader och 15 kr milen. 150 spänn för lite kn.. Kramar menar jag. Eller 300 för det kostar ju 150 spänn att lämna sängen med. Mannen. Himla dyrt sex det. Jag är ju inte prostituerad heller! Eller han för den delen. Så i min värld, och den tycker jag att många borde anamma, så är rimligt avstånd max 2mil. MAX! Man ska kunna sitta kl 22 på kvälken och smsa och känba, äh va fan jag åker över istället och man är framme rätt snabbt, definitivt innan 23-nyheterna på tv. Och det inkl packning av övernattningssaker. Nu när jag dryftat detta högt så håller jag ändå med min vän C - ja, han heter något på C, nån vän B har jag fortfarande inte. Ingen vän D heller. Men E finns:) Jo, jag håller med C att det borde platsa på topp 5 så jag måste revidera listan lite. Små barn kanske kan flytta ner lite? Jag menar: de män jag faller för är ju ändå i ålder så att de oftast har lite större barn, vuxna barn. Så får det bli! Här med är "rimligt avstånd" prioriterad punkt. Tur man har vänner som får en att tänka klart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar