torsdag 21 juni 2012

Bjuda på sig själv

Nu så här i midsommartid, eller bara sommartid, så är det en del fester och små grodorna och sånt för många och hoppa säck med sked i munnen med ett ägg på, snurra runt nedböjd med huvudet på en vägkon. Vuxenlekar! För all del, det finns vuxenlekar jag absolut kan tänka mig emellanåt men dessa gör sig bäst på tu man hand om man säger. Men de där andra. Why?? Ja men man måste bjuuuuuda på sig själv!! Jasså? Varför? _varför_?? jag kan inte komma på nåt enda som bjuda på sig själv skulle vara bra för. Ser folk upp till vuxenlekare? Ger det högre månadslön? Blir man smartare? Nooooope!! Alltså, självklart!!, om man tycker om att hoppa groda, leka prästens lilla kråka och sånt så ska man ju göra det men att försöka övertala andra som inte tycker det är kul med att man måste bjuda på sig själv... Respektlöst far genom mitt huvud. Och hur som, bjuda på sig själv. Jag gör det. Om jag vill. Att bjuda är just det: jag gör det av mitt hjärta, när jag känner för det. Och det här lät ju mer bittert än jag tänkt. Egentligen ville jag säga att jag tycker att det räcker med att vara glad liksom. Bjuder på mig själv det tänker jag inte göra, men jag ger gärna mitt leende:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar