söndag 10 juni 2012

Sex med ett ex

Ja men hur tabu är inte detta ämne då? Det är sånt man ska vara tyst om, helst. Inte berätta om man haft det, inte berätta om man önskar det. Likväl så vet jag att det händer. Andra såklart, inte mig. Nånsin. Jag ljuger heller aldrig. Never ever. Inte ens små vita lögner för mamma;)

Men jag vill iallafall liksom fundera kring det, utifall det nånsin varit eller kommer att bli aktuellt. För mig eller någon annan.

Vad är det som gör att man dras till ett ex? Är man inte färdig med varandra? Jo... väldigt ofta så tror jag man är det. Det är bara det att man vet vad man får. Lite som att köpa en påse Gott och blandat. Eller en GB Sandwich. Heter de ens så längre? Iallafall: Det är inga överraskningar, man vet var knapparna sitter. HAN vet var knapparna sitter, vilket är ännu bättre!! Men det är inte som en trerätters måltid på en michelinkrog. Inga WOW inga hurra-rop. Eller jo kanske, små för en stund. Inget krångel, bara glädje.

Men så finns också de där sex med ex som faktiskt är efterlängtade på allvar, som är en önskan tillbaka, en längtan efter varandra. Jag stöter på såna exempel ibland. Där ett par faktiskt varit skilda några år. Där hårda ord sagt och det varit riktigt livat i luckan till och med och trots det har de hittat tillbaka till varandra och lever i harmoni. Vissa med ännu ett gemensamt barn, några med inställningen: Nä nu är det bara vi och våra stora barn, framför allt VI.

Går det att sammanfatta detta till nåt vettigt? Jag tror jag gör som Bert:

Tack å hej, kalvsylta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar