måndag 18 juni 2012

Semestertyp

Nåt annat viktigt, som jag kom på idag, är vilken semestertyp man är. Jag menar: om jag är plocka-svamp typen och han är skidkning-i-alperna typen så lär vi ju ha rätt tråkigt ihop. Många skilsmässor sker efter semestern har jag läst. Och såklart det har, ingen har nåt CV, inga referenser och - gudars - ingen koll på semestertypen!! Själv är jag den jobbiga semestertypen. Dvs jag gillar att jobba lite även då. Typ. Jag kan tänka mig vara hushållerska åt någon som bor vackert vid en sjö, har en bra grill och skön solstol tex. Det är ett bra jobb. Fixa markservicen sådär lite med ena handen och ena foten medan man solar och badar med resten av kroppen. Andra typer som jag skulle kunna tänka mig vara utomlandstypen. Flyga iväg. Full service. Utbjuden på restaurang på kvällarna. Det typen kan även kallas paraplydrinkstypen. Lite beroende på partynivån på det hela. Åka-på-festival typen vill jag testa. Sweden rock. Love and peace. Fast jag är nog för gammal, skulle nog oroa mig för de fulla påtända ungdomarna mest.... Några typer jag verkligen inte är, och nu låter det som att jag ser ner på dessa typer. Så är det inte. Iallafall inte alltid;) det är bara inte jag liksom. Dessa: Husvagn-genom-sverige typen. Plocka-bär-å-svamp typen. Stöda-hela-huset-jag-har-inte-tid-för-utflykter typen. Deppar-för-snart-börjar-kneget-igen typen. *lägger till en viktig punkt i framtida relations CV modulen*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar