söndag 24 juni 2012

Hjälp från vänner

Ibland så tar liksom skrivklådan slut för en stund och om man  ber snällt så kan man få lite uppslag från sina vänner. De tips jag bla fått är: Storleken har visst betydelse, Könsroller - kanske ska vi rent av ha 4 kön?? Irritation (ojojoj, den klarar jag lätt;)) Föräldrars uppfattning att ha rätt att veta allt om sina barn och så om detta:

JAg har en vän som är på väg om singellivet efter många år som sambo. OCh under många år så är det ju så, att det är hennes sambo som varit puddingen i livet. Hon har helt enkelt under så där 15 år eller nåt varit totalt BLIND för andra män. De har inte existerat. Hon har inte sett en enda hunk under dessa år. Det är sant! Eller... nåja, sneglat lite försiktigt nån enstaka gång har hon kanske gjort då;) Men tittat, det har hon INTE det är jag helt övertygad om sen igår.

Vad gör mig då övertygad??

Jo - vi såg en film igår och det var en rätt snygg man med och hon bara: "habba habba"!! OCh jag bara: ??? Snälla VÄN, han är ju bara 32 år!!

Va?? 32? Lägg av?? *fram med datorn, google och - tadaaaa!!! 32 år!! Inget gråttt hår på pungen, inte samma godisvanor som liten, inte samma barnprogram... Ni ser. Helt fel i synkning av vad hjärnan attraheras av och vilken ålder hon _borde_ vara intresserad av.

Och såklart har jag en teori kring detta! För 15 år sen var hon... 24;) eller nånstans där, för hon är 39 nu coh fyller snart 39 igen. OCh som.... 24;) så var såklart 32 åringar riktigt heta. Och där nånstans stannade hjärnan av!! Ja inte helt, men när det gällde män och deras utseende. Hon fastnar för den typ av män hon gillade att se på då och har inte utvecklats!!

Hon har en jobbig tid att möta nu. Ska ta sig förbi de omogna 32 åringarna, möta de desperat ungdomsjagande 35 åringarna, hitta de förvirrade 40 åringarna för att se stanna till vid de sköna, härliga, färdigutvecklade 45+ männen.... En jobbig men ack så trevlig tid kan det bli.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar