måndag 11 juni 2012

Älskar mig inte TROTS den jag är

Älska mig för allt jag är, allt jag varit, allt jag vill bli. I galna stunder - skratta med mig, se det komiska och vågade men skäms inte. Skäms aldrig för mig. Håll mig inte tillbaka. Var MED mig... leende, skrattande eller aktivt deltagande. Då blir jag som bäst, då blir vi som bäst.

Ett samtal ikväll har fått mig att se detta så klart. Jag ÄR inte bullbak, pelargoner och Volvo kombi. Och det gör inget alls om HAN är så, bara han är med mig också och uppskattar allt det jag är.

Jag är ögon som skrattar och glittrar långt innan det nåt munnen. Jag är bus och galenskap, på ett bra sätt. Jag vågar vara annorlunda men jag har vett att dämpa det när det inte passar.

Ser man inte det, om inte det kommer fram - då är vi fel ute.


Skratt och glädje är det som jordar mig....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar