fredag 15 juni 2012

Får den jag vill ha

Pratade med min finaste vän L idag. Och kom som vanligt fram till en del insikter av det bra slaget.

När jag var yngre, så fick jag alltid den jag ville ha. Jag bara visste. Och det fick liksom ta lite tid om det var så, ingen panik vad jag kan minnas - även om det garanterat fanns perioder när jag ältade med goa K, min kusin, bästa vän och följeslagare genom tonåren.

Men jag minns känslan av att han kommer jag att få. Var tog den vägen? Tappade jag en del självkänsla på vägen möjligen? Hur som. Jag har haft känslan en gång igen. Visserligen så blev det en högst tillfällig och kort.... inte ens romans utan nåt annat, men jag fick honom och jag förlorade efter det. Det var nog lika bra med facit i handen;) Men känslan. Den behåller jag.

Jag tror på att veta. Och jag vet att det kommer nån bra. Jag känner hans personlighet inom mig, vet att när jag möter honom - då vet jag! Han! Ingen annan. Dynamisk, tydlig, mycket....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar