lördag 28 juli 2012

Du får det du ber om

En del jag pratat med hävdar, att kärleken kommer när man minst väntar. Kanske är det så, men jag tror också att man får det man ber om. Som min vän 3H säger: visar man hela världen att man älskar att vara singel, klarar sig fantastiskt bra själv - var ska då en ev partner känna att han får plats i ens liv?

Nu ska man såklart inte bli nåt osjälvständigt våp för det. Men jag tror det är bra att vara tydlig: jag tar gärna emot kärleken när den kommer, jag ändrar gärna en del av mitt liv för något bättre än den självsamhet jag har. Inte för att självsamheten är dålig, utan för att tvåsamhet är så otroligt mycket bättre.

Det är lätt att signalera "jag klara mig själv". För det gör man ju! De flesta av oss är jättekapabla på egen hand!
Men man behöver även signalera: välkommen kärlek, du får plats här med mig och jag tar gärna emot lite stöd och umgänge.

Var tydlig. Är det bara sex så kör på och signalera inte efter mer. Men är det ett trofast, sunt förhållande du vill ha - var tydlig med det och nöj dig inte med mindre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar