onsdag 11 juli 2012

Semestergnäll

Åsså regnar det igen. Å inte hann man grilla allt man ville. Eller sola allt man önskade. Å barnen var trötta å satt för mycket vid datorn och inget blev som man tänkt sig. Och vi hade inte ens tur med vädret. Känns det igen? Om än kanske en smula överdrivet. Jag hör sånt. Men lever inte så. Svensk sommar r sol och regn i omåttliga mängder. Det är att huttra lite på midsommar och att få äta det grillade inomhus ibland. Och det regnar ibland och ibland står solen som spön i backen och jag älskar det. Allt. Utom myggen. Min semester blev vila och skratt och jag har fått både regn och sol och grådask och.... So what? Jag har skrattat massor, umgåtts med dem jag tycker om och inte hunnit med alla men har inte dåligt samvete ändå för vet ni? Det kommer fler dagar! Och lediga helger och kvällar och måndagar och fredagar och skratt och kanske nån snabbt blommande raskt falnande ilska med. Min semester har varit mer än jag nånsin vågade drömma om. Tack till de vänner som varit med och lyft den, hemmavid och genom fika på stan, dans och skratt underbara kvällar och nätter som inte ville ta slut. Och vid soffhäng hundra mil borta från stressen. Batterierna är väl laddade och än återstår så mycket laddningstid att det inte kan bli annat än en underbar start när mörkret smyger på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar