fredag 27 juli 2012

Ok då dejtar vi då!

Nä dit har jag inte kommit, men jag har pratat med lite vänner om det:) Och kommit fram till lite klokheter som jag tänkte dela med mig av. Det är ju liksom inte bara att be om ett CV eller hitta en manual, det är bra att ha lite förhållningsregler, eller ett förhållningssätt att hålla sig vid.

Nu utgår jag från att vi flirtar lite på en dejtingsajt. Eller mycket. Det får man välja. vissa tycker att man ska prata med en i taget, andra tycker att man helt utan dåligt samvete kan prata med hur många som helst. Jag tycker att man ska göra det som känns ok för just en själv och skita i vad andra tycker.

Regel nr 1: Tala inte om ditt namn det första du gör, framför allt inte om det framgår vilken ort du bor på och den är liten. Heter man Anna och bor i Stockholm är man rätt anonym men heter man Anna-Lena och bor på en liten ort och är 42 år så kan man plättlätt via birthday.se få fram vilket efternamn och adress och sen går man till hitta.se och har telefonnummer. Eller åker och hälsar på. Var rädda om er!! De hinner tids nog få reda på var ni bor, definitivt innan ni blir sambo.

Regel nr 2: Om Lars Åke 45 år från Ytterhogdal verkar intressant: birthday.se på honom! snabbt! inte för att hitta nåt telefonnr eller för att kunna åka och hälsa på men förvånansvärt många 45 åringar har glömt sin verkliga ålder har jag förstått. Och ljuger han om det, vad är han ärlig om?

Regel nr 3: Har ingen sån än, återkommer:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar