onsdag 15 augusti 2012

Den Nya Stora Kärleken

Jag fick en minst sagt syrlig lyckönskan idag, till den Nya Stora Kärleken. Tack tack fast jag vet att den inte var ärligt menad. Jag hoppas hon har rätt, att det blir så.

För ärligt. Jag kan inte veta det ännu. Att det är stor kärlek på gång. Jag blir iof förvånad om det inte är så, men jag har blivit förvånad förr.

Det enda jag vet är att vi gör varandra glada, att längtan är ömsesidig likaså attraktionen. Jag har träffat en man som behandlar mig som en prinsessa och som tycker att jag är en ängel, som jag skrattar högt, högt med och som är helt galet provocerande annorlunda. På ett bra sätt!!

Trots allt det. Trots flera dagars intensivt umgänge utan en rnda stund som kändes fel, så kan jag inte veta. Stor kärlek?

Det jag vet är att vi berättat mer för varandra än för någon annan. Jag vet garanterat inte alla hemligheter, men jag vet sånt ingen annan vet. Han likaså.

Jag vet att vi trivs enormt ihop, kompletterar varandra och respekterar varandra. För mig som levt i ett osunt förhållande känns det enormt med det gensvar jag får samtidigt som jag inser: det är så här det ska vara.

Nu ser jag fram emot resan. Någonstans på vägen får jag insikten om det är kär lek eller kärlek. Just nu är jag glad för det han gör med mitt utseende;) längtar!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar