onsdag 22 augusti 2012

Favoritmat

Om jag får säga det själv, och det får jag ju eftersom det här är MIN blogg, så är jag rätt bra på att laga mat. Jag gillar att laga mat till de jag tycker om. Även vardagsmat, bara det finns tid och ork. 

Att laga någons favoritmat är ännu roligare. Som att bjuda sönerna mfl på lasange tex. Och om någon pratat om en speciell maträtt, och fixa till den en torsdagskväll eller så. 

Kött i olika form, mmmmm så jag gillar det!! Fisk däremot, nja. Jag brukar säga att jo, visst kan jag äta det om tex en svärmor bjuder på det. 

Men nu gillar mannen som får mina ögon att tindra fisk. Så vad gör man?

Jo. Idag blir det typ lax. Jag vet inte riktigt hur man får den bra men hur svårt kan det vara? En bit av en laxsida tänkte jag, i ugnen. Och en creme fraishe sås med rödlök, rom och räkor. Potatis och sallad till. Jag kan i värsta fall äta bara sås tänker jag. Men jag vill fan lyckas med fisken så han blir än mer övertygad om att jag är en ängel himlen sänt;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar