torsdag 3 maj 2012

Ålderskrav

Eller kanske önskemål då.... Min vän L, fast en annan L än L... hmmm, hur ska jag skilja dem åt då? Skitsamma, snart har jag hela alfabetet här iallafall känner jag:) L. Hon har en fundering som jag också reagerade på förr, när jag faktiskt var på en nätdejting sida. Jag har gett upp, min sort finns inte där. Tur jag insåg det förresten;)

Iallafall. Vilken ålder man önskar.... MÅNGA män skriver att de söker kvinnor 10 år yngre än sig själv. "Man 45 år, söker kvinna 25-35". Ok. But WHY?? Är han hiskeligt omogen och klarar inte att umgås i samma rum som en kvinna i hans egen ålder? Är han en av dem som "jag är 45 men ser inte äldre ut än 35 säger alla"? Åldersnoja när den är som minst sexig säger jag om den kommentaren för övrigt! Eller är han gubbsjuk och vill ha fasta ungflickskroppar mot sin indragna gubbmage?

Ett bra mått för om man kan tänkas trivas bra ihop, anser jag att  barnprogram är. Alltså att man minns samma barnprogram från man var liten. Åtminstone i stort. Att inte så många av de killar jag träffar minn "Lilla Blå" det gör inget men har de varken sett Drutten och Gena eller John Blund eller Vilse i Pannkakan... nä, då tror jag faktiskt inte vi har speciellt mycke att säga varann faktiskt.

Inte för att jag brukar prata barnprogram med de jag träffar alltså!!! Nej nej, SÅ dum är jag inte:)  I allafall inte på första dejten. Jag bara vet ändå, när som helst så kan jag börja prata om "Farbrorn som inte vill va stor" och han skrattar igenkännande och kanske sjunger med om Emma som bara finns i fantasin...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar