tisdag 29 maj 2012

Manual

Jag började skriva om CV när jag startade bloggen, läs om det här,  och jo men visst vore det lite smutt att ha en sån att tillgå. Men min senaste tanke är en manual! Tänk så behändigt!

Man får ofta höra att kvinnor är omöjliga att förstå sig på. Icke!! Jag förstår mina väninnor superbt! De är plättlätta att läsa av och jag vet precis hur jag ska bemöta dem i olika situationer.

Men MÄN! Herrejösses så svårlästa varelser! Och inte agerar de som de säger heller, inte ett spår. Om det är feghet eller lättja eller dumhet eller nåt annat - ingen aning. Så en manual, det vore verkligen jättebra!

"Vi kan väl höras imorgon" betyder??? Jag ringer? Ring mig? Ring så kanske jag svarar om jag har tid?

Jag brukar för säkerhets skull kontra med: Ja visst, ring du! Då har jag lagt över bollen liksom så den inte hänger i luften.

När de målar upp en rosig gemensam framtid, betyder??? Jag vill verkligen träffa dig igen och igen och jag tror du är den jag vill leva med småningom? Så här vill jag att framtiden ser ut med någon en vacker dag, kanske med dig fan vet?

Mer än en god vän har påtalat detta, hur mannen de träffat pratar sig varm ena dagen och sen inte hör av sig på flera dagar. Och säger "vi kan väl prata mer imorgon" när de ringer.

För mig känns det som ett lätt ointresse. Men vad vet jag. Jag har som sagt ingen manual;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar