onsdag 2 maj 2012

Är han intresserad?

Det vanligaste när jag eller nån av mina väninnor pratar om när någon av oss träffat nån spännande är: Är han intresserad? Bara att vi ens frågar ger svar på den frågan: Nä, förmodligen inte. Behöver vi fråga så är han troligen inte det. Är han intresserad, så märker vi.

Så det är liksom bara att vänta på att märka det, eller sucka och gå vidare. Ja, självklart så är det klokt att kasta ut en hint om "hey mannen, JAG är intresserad, är du??" men händer inget - ödsla inte tid på att vänta på telefoner som inte ringer och sms som aldrig kommer.

En man som är intresserad av dig hör av sig om han så är på månen. Sagt av nån känd skådis i nån känd serie. Och det må vara uttänkt och tillrättalagt för att låta bra men det stämmer. Självklart kan vissa arbeten, eller fritidssysslor, göra att han inte ringer eller sms konstant, och att det inte sker exakt när du hoppas på det men ringer det gör han om han är intresserad. Om så bara för att säga: hej, jag avskyr att ringa, avskyr att prata i telefoner men jag vill ändå höra din röst en kort sekund.

Dr Phil har ett bra uttryck med, som förklarar det hela bra. He is just not that in to you. Vore han det, så hörde han av sig. Han skulle aldrig våga annat, för nån annan kan ju hinna före...

Så vänta på den där som ringer, smsar, hör av sig, vill se dig, talar om för dig hur underbar du är... nöj dig inte med mindre än det:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar