måndag 28 maj 2012

Kalla bad och små snoppar

Vi har badat en del i helgen som var, jag och min dotter. Första gången vi badar i maj månad vad jag kan minnas faktiskt. Och nu var det iof inte många i vattnet alls, men en manlig vän fick mig att fundera på det här med varför det ligger många män på stranden på sommaren, men få badar. Jag vet med bestämdhet många killar som envist säger "nej" så länge det är under 30 gr i vattnet.

De gillar inte effekten av kallt vatten! Min kompis sa att det var så! Och det låter ju så logiskt så det är inte klokt. Självklart beror det på det!

Det kanske rent av är så, att vi mammor har ett ansvar där, att inte låta våra pojkar bada när det är för kallt i vattnet för att det kan hämma utvecklingen? Ja jag vet inte, det var bara en tanke!! Se bara hur det är i Afrika liksom... vaaaaaaarmt. Och det har man ju hört om utrustningarna där nere liksom...

Fast som min kompis påpekade: det bör väl vara varmt i vattnet i Asien också??

Ja, vad vet jag, vad vet jag - jag har varken varit i Afrika eller i Asien jag:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar