onsdag 9 maj 2012

De sju små dvärgarna

En kompis (jag orkar fanken inte radda upp alla alfabetetes bokstäver för att skilja alla vänner åt längre men det var C som nämnde det) hade lite tankar om vår berömda lista idag. Att alla dessa fina egenskaper och färdigheter vi radat upp var lite som att önska sig både Toker och Kloker och glader och Blyger och de övriga dvärgarna i en å samma person. Nu vill jag bara säga att, nä. Nån dvärg vill jag inte ha! Jag är rätt lång och jag vill ha en man jag kan luta lite mot när det blåser. En dvärg skulle inte orka mig så tror jag. Men i övrigt har hon inte helt fel. Visst är det lite som att samla alla egenskaper till nån ultraman som inte rimligen kan existera. Men lite som innan man får barn då man radar upp allsköns uppfostringsriktlinjer och allt ditt och datt som barnet ska låtas eller inte låtas göra- det är bra att ha visioner! Sikta mot stjärnorna och nå trädtopparna. Eller iallafall en bit upp på trädstammen;) Nä. Det är inte nån multidvärg i perfektionsformat jag önskar att framtiden har åt mig. Jag önskar mig en enda man, som älskar mig för allt det jag är och som kysser så jag blir svag i knäna. Och självklart önskar jag känna detsamma för honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar