torsdag 10 maj 2012

Spelregler

Hur fanken gör man då? Om man nu träffar hunken som får ens hjärta att slå lite till? Hur går man vidare?

ärligt? No fucking idea!! JAG vet inte!! Jag har haft 3 långa förhållanden, var av alla tre inte var de allra vettigaste. Och hur började de? Ja jag minns ju det sista men nä, jag kan itne ta det som nåt statuerande exempel.

Det jag vet är: Om det känns rätt och riktigt så funderar man inte på om man "får" ringa eller inte. Man undrar inte om den andre tar illa upp och man möts inte av suckar i andra ändan.

I övrigt då? Om allt känns bra där i början. Pratar en hel del, ses ibland och så.... kommer som en tröskel där man inte längre vet? För det minns jag att det har gjort, men hur det löstes? Vet inte.

Jag kan tänka att det nog är bra om man inte alltid, varje gång ses hos mig. Eller honom. Eller på krogen. Att man gör lite olika, ses på olika sätt. Man vill ju lära känna hela människan, inte bara partypinglan eller mamman eller stressade arbetsmannen på lunch.

Men jag vet inte. Här känner jag att jag skulle behöva en guidning. Eller en "Dejting for dummies" bok. Eller riktilinjer av nåt slag. Eller bara nån klok människa som säger: tänk så här, gör så här om det känns bra.

finns ens några spelregler? Jag vet en skillnad hos mig själv, och det är att ju mer rätt det känns ju mindre stressad och mer avslappnad är jag. Jag behöver itne styra upp allt, det ordnar sig.

Men som sagt. Nån får gärna gudia mig till rätt här. Här är jag en newbee ute på myrmarken.

2 kommentarer:

  1. Jag tänker att det inte borde vara så mycket svårare än att lära känna en vän. Men samtidigt vet jag att det är ju mycket mer komplicerat och läskigt. Jag skulle också behöva tips! Många tips!

    Har någon som jag är sjukt nyfiken på, men vågar inte ens ta chansen när den finns där. Åtminstone inte mina dåliga dagar. De bra dagarna vågar jag lite mer.

    Din kompis 08-E (hon med listan)

    SvaraRadera
  2. Men eller hur! Svårare än så borde det inte vara. Men träffar man någon att bli vän med, är det så mycket enklare. Man stämmer ihop och så är det klart. Typ. I kärlek kommer alla frågetecken. Fast iof. Det är mer som ska stämma, man ska dela mer. En kompis kan man lämna om det blir för mycket jidder en dag, och sen ha lika roligt ihop en vecka senare när allt lagt sig.

    SvaraRadera