torsdag 3 maj 2012

Listor

Det är verkligt glädjande att flera vänner skickat mig sina listor, eller faktiskt gjort listor för vad som är viktigt. För som en av vännerna skrev: Om jag inte själv vet vad som är viktigt, hur ska jag då veta när jag hittat rätt? Och 08-Es lista är banne mig den bästa hittills. Totalt heltäckande tror jag - protestera gärna, lägg till och dra ifrån och se om jag håller med då också:) (Jag kallar henne 08-E för att det finns en närmare E och på nåt sätt måste jag ju skilja dem åt:))

Här kommer den:

1. Tillgänglig (=singel men inte nysinglad, bor inom rimligt avstånd och är intresserad av mig samt vill träffas mycket).

2, Snäll på ett "arga snickaren sätt" (=vågar säga ifrån av omtanke och vågar sätta sina egna gränser). Snäll mot alla inte bara för att få mig i säng. Och det är inte snällt att inte våga säga nej.

3. Får igång mig! Känslomässigt och sexuellt. Behöver inte se perfekt ut enligt andra men jag måste tycka att han är sexig coh charmig på så vis att det hettar till. Annars får det vara.

4. Har samma värderingar och prioriteringar som jag har i de stora viktiga sakerna. Behöver inte alls ha samma intressen som jag men måste vara öppen för att prova och ha en öppen inställning till livet.

5. Vara kompatibel med mig. Vi måste förstå varandra utan problem. Jag orkar inte gissa mig till vad han vill och känner. HAn måste också ha ungefär samma energinivå. Ingen soffpotatis allså! Får inte vara otroligt svartsjuk.




Ganska snabbt efter denna listan fick jag även en annan, av vännen F. F är man, för övrigt. Det KAN förklara hans lite kortare lista. Behövs inte så mycke från den sidan, lätt att tillfredsställa tänker jag;)




Fast  faktiskt... Hans lista, som vi alla känner igen, den räcker väldigt väldiigt väldigt långt... Det är väl så man vill leva kan jag känna...


Kåt
Glad
Tacksam


eller som bilden från goaste S.... :)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar