söndag 6 maj 2012

När är man mogen för en ny kärlek?

Hur ofta har inte det ältats? Nån har träffat nån och det var bara tre månader sen h*n blev singel efter flera år som gift. Kan aldrig gå bra. Man måste landa, hitta sig själv.

Känns det igen?

Och samtidigt.... Vem vet? Många anser inte att man är mogen att bli mamma när man är 16 år heller. Helt möjligt. Men de 16 åringar jag känner som blivit föräldrar, har mognat med händelsen och klarar det galant. Nån bättre än de flesta "färdigt vuxna"föräldrar gör till och med...

Jag har länge sagt att jag är inte färdig att träffa någon. Jag vill ha min frihet, jag vill styra mitt liv. Men ärligt. Kommer mrRightGuy in i mitt liv så blir jag färdig då. Äkta kärlek som bara händer... så som äkta kärlek faktiskt gör. Den kommer inte på beställning, efter en viss tid och när det är rätt i livet. Jösses så många som redan hade sitt på det torra då! Jag känner flera som garanterat skulle välkomnat kärleken för flera år sen om man ska tänka så! Och jag vet, med säkerhet, de som inte alls borde ha varit redo för något nytt alls men som mötte kärleken och åtminstone hittills efter flera år fortfarande är lyckligt gifta.

Grejjen är väl att skilja på det tvättäkta och det man hoppas på ska vara äkta... Bra eller dåligt? Ingen vet, finns inga svar i kanten, inget facit:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar